BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİLER (BDT, AKILCI DUYUŞSAL DAVRANIŞÇI TERAPİ VE GERÇEKÇİ TERAPİ) TEMELLİ DUYGU FARKINDALIĞI VE DUYGULARI YÖNETME BECERİSİ KAZANMA EĞİTİMİ


Eğitimin Amacı
Katılımcılar duygularının farkına varırlar.
Duygular arasındaki benzerliği ve farklılığı fark ederler.
Olumlu/olumsuz sağlıklı duyguları yaşarlar.
Duyguları  yönetme becerisi kazanırlar.

Eğitimin İçeriği

-Duyguların Yalın Yaşanmaması
-Duygu Düşünce Davranış İlişkisi (ABC Modeli)
-Duygunun Anatomisi, Nesnel Gerçeklik Öznel Düşünce
-Temel Duyguların Açıklanması
-Dünyaya Açılan Pencerenin Ele Alınması / Sorunu Kim Daha Çok Yaşıyor
-Denetleme Yanılgısı
-Savunucu İletişim ve Açık İletişim 
-Sorun Çözme Tekniği

Öğrenme Hedefleri

-Akılcı Olmayan İnançlar ve Özellikleri
-Akılcı Olmayan İnançları Fark Etme
-İnançları Değiştirebilme
-Akılcı İnançları Tercih Etme
-Duyguların Farkında Olma
-Duyguları Yönetme Becerisi Kazanma

Duygu Oturumları

ADDT TEMELLİ DUYGU FARKINDALIĞI VE DUYGULARI YÖNETME BECERİSİ KAZANMA EĞİTİMİ

1.OTURUM 

Tanışma etkinliği – tezdeki ilk etkinlik

Grup ilkeleri ( gruba seslenme ve sözleşme )

Katılımcıların beklentileri

Grup çalışmasının kazanımları

Oturum: Tanışma Grup Etkinliğinin amacının Açıklanması Grup Üyelerinin Sorumlulukları ve Rolleri

Kazanımlar : On   (10) oturumluk grup etkinliğinin amacı ve içeriğine ilişkin bilgi edinirler

 - Grup etkinliklerine katılma amacını ifade ederler. 

-Grup etkinliğinin amacı ile kendi amaçlarını ilişkilendirirler. 

- Kendilerini genel özellikleriyle tanıtırlar ve arkadaşlarını genel özellikleriyle tanırlar. 

-Grup üyelerinin sorumluluklarının ve rollerinin belirlenmesine gereksinim duyarlar. 

-Grup üyelerinin sorumlulukları ve ilkelerini gösteren kuralları belirlerler.

2.OTURUM

Duygular hakkında katılımcıların düşünceleri

İnsanın doğası ( iyi-kötü , 4 temel kuram)

Duyguların yalın yaşanmayacağına dair bilgilendirme ( öfkede korku daha baskın ama öfke daha ön planda)

3.OTURUM

Duygu düşünce davranış ilişkisi – ABC modeli

Biyolojik temelleri ( aklını en iyi şekilde kullan kitabı )

Öznel Düşünce Nesnel gerçeklik ( kamera yöntemi ) , Özür dileme becerisi konuşmaya başlamadan hitap

Savunma Mekanizmaları ( Bastırma, akla uydurma, yer değiştirme, yüceltme, yansıtma

3.Oturum:   Duygunun Anatomisi, Nesnel Gerçeklik, Öznel Düşünce 

Amaç: Grup üyeleri düşünce, duygu ve davranışların genel özelliklerini bilirler, bunlar arasındaki etkileşimi kavrarlar. Nesnel gerçeklik ve öznel düşüncenin genel özelliklerini öğrenirler. Aralarındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt ederler. Savunma mekanizmaları ile duyguları ele alabilirler.

4.OTURUM

Temel Duyguların Açıklanması ( İğrenme, Korku, Üzüntü, Öfke , Şaşkınlık, Mutluluk)

Duygu çarkı

Cesaret ve Yürekliliğin iyi irdelenmesi ( mizahla ele almak korkusuz korkak )

5.OTURUM

Dünyaya açılan pencerenin duygularla ele alınması – ( Feminist Örneği Burda Mı ?) 

Duyguların yaşanması etkinliği  ( katılımcıların duyguları canlandırılması ve alternatif düşünceleri fark etmesi )- içsel patlama

Korna Çalma canlandırması

6.OTURUM

Tahterevalli etkinliği ( yaşantılarla ele alınması )

İletişim 

7.OTURUM 

ABCD modelinin örneklerle incelenmesi

Denetleme yanılgısı

İçerik: 

-Akılcı olmayan inançlar ve özellikleri.

 - Akılcı olmayan inançları fark etme. 

- Akılcı inançlar ve özellikleri 

- Akılcı inançları fark etme. 

- İnançları değiştirebilme. 

- Akılcı inançları tercih etme.

8.OTURUM

Şiddetsiz iletişimin 4 boyutu

Ben dili- savunucu iletişim- açık iletişim

Etkinlik ( şimdi ve burada ) ada ya da karavan etkinliği

9.OTURUM

Gevşeme egzersizleri

Sorun çözme tekniği ( adımları )

Hakkını Savunma Öfkelenme Sorun Çözme Doğruluk Abidesi – doktorda etkinliği

10.OTURUM

Oturumların genel değerlendirilmesi

Kazanımlar hakkında geri bildirim

Kapanış etkinliği

Kimler için ?

Psikoloji ve Psikolojik Danışma Rehberlik Mezunu Olan Kişiler
Psikoloji ve Psikolojik Danışma Rehberlik Bölümü 3. ve 4. Sınıf Öğrenciler

Eğitim Süresi

04.05.2024-25.06.2024 (6 Hafta 12 Oturum Olacak Şekilde Toplam 36-40 Saat)

Eğitmenler

Dr. Öğr. Üyesi Münir Yalçın ORTAKALE
Yardımcı Eğitmenler: Psk. Ferhat YİĞİT ve Psk. Kağan DAVUTLUOĞLU

Eğitim Ücreti

2500 TL/Kişi
Eğitim Yeri: Toros Üniversitesi Bahçelievler Kampüsü-B108
TORSEM Tarafından E-Devlet Onaylı Katılım Belgesi Verilir.